☂☂☂ مَــــــن و شُــــما ☂☂☂

☂☂☂ مَــــــن و شُــــما ☂☂☂

من خودمم،لطفا شما هم خودت باش :)
☂☂☂ مَــــــن و شُــــما ☂☂☂

☂☂☂ مَــــــن و شُــــما ☂☂☂

من خودمم،لطفا شما هم خودت باش :)

صورتِ زیبا یا سیرتِ نیکو!

بعضی آدمها را که می بینیم انرژی مضاعف پیدا میکنیم،دقیقا برعکسِ همان آدمهایی که با دیدنشان انرژیمان تحلیل میرود!
ملاک این انرژی گرفتن مطمئنا ربطی به زیبا بودن شخص ندارد.زیبایی آدمها دست خودشان نبوده که بخواهیم از روی آن به قضاوتشان بنشینیم.
ملاکِ زیبایی انسانها اخلاق خوبشان است.حسهای خوبی که با بودنشان در محیط پخش میشود.
ما تنها میتوانیم در مورد تیپ و نحوه ی اخلاق شخص نظر بدهیم اما هیچوقت اجازه این را نداریم که در مورد چیزهایی که صدمی خود شخص در داشتنش دخیل نبوده است نظر بدهیم.
بسیار آدمهای زیبارو دیده ام که از کنارشان بودن چیزی جز بی حوصلگی و استرس نصیبم نشده است. و چه بسا آدمهایی با چهره های متوسط و یا به اصطلاح زشت که با دیدنشان حالم خوب میشود!
شخصیت انسانها دست خودشان است پس انسانها با شخصیتشان معرفی میشوند نه با چهره ی زیبا و زشتشان.
گاهی زیبایی شخص برمیگردد به زیبایی درونشان و همانطور زشتی درونشان منجر به داشتن چهره ای زشت میشود!
بطور مثال :شِرِک شخصیت محبوب کارتون،به مهربانیش معروف است.حتی اگر به کسی بگوییم شِرِک اصلا به دل نمیگیرد چون این شخصیت به مهربانی معروف است نه به چهره ی زشتش!

بیایید انسانها را با چیزهایی که خودشان میسازند و توانایی انتخاب و تغییرشان را دارند بسنجیم نه با چیزهای خدادای!

بهشت نوشت: خدایا دیده ای زیبا بین عطا فرما که تمام آفریدگانت را به زیبایی آفرینششان ببینم نه به ظاهرِشان.آمین


نظرات 10 + ارسال نظر
باران یکشنبه 31 شهریور 1392 ساعت 19:30

سلام نفس جونم
این مطلبی که گفتی خیلی جای حرف داره
نفسی اینقدر دیدم که تو مغازه،دانشگاه،محل کار و...وقتی کنارت یه خانم بزک کرده ونسبتا زیباست چه تبعیض فاحشی بینتون قائل میشن،دلم میگیره که حد وحساب نداره...
بین دوستام دارم کسایی که شاید چهره ویژه ای نداشته باشن،یا حتی اندام زیبا یا حتی صدای زیبا اما دلشون پر مهربونی ونوره
واین باعث شده بعد از چندین سال از خواهر بهشون نزدیکتر باشم
ومتاسفانه چقدر زیادن دخترا وپسرایی که عقلشون به چشمشونه
وزیبارویانی که با غرور و حالت هاشون بیشتر فخرمیفروشن تا مهربونی
واقعا برای دیدن زیبایی یک انسان باید دلت صاف باشه تا نور وجودش به آینه دلت اصابت کنه تا بفهمی کسی که در مقابلته یه آدم معمولی اما به معنای رواقعی متفاوته

سلام بارانی
آره عزیز زیاد دیدم از اینجورچیزا
متاسفانه یه سریا حاضرن بخاطر قیافه انسانیتم زیر پا بذارن
حتی انقدری به خودشون اجازه میدن که نظر بدن و مسخره کنن
اما خوب که نگاه کنیم می بینیم واقعا این چیزا دست خودش نبوده
من میگم این چیزا هم اسباب امتحانه الهیِ

الا سه‌شنبه 2 مهر 1392 ساعت 16:58

سلام نفس جینگول

سلام به به الااااااااااااااااااا فونگول

هستی سه‌شنبه 2 مهر 1392 ساعت 21:49 http://rosvaye-zamaneh.blogfa.com

سلام نفسی جون...
بله همونطور که گفتی سیرت زیبا ارزشی بالاتر و بیشتر از صورت زیبا داره البته به نظر من کسانی که سیرت زیبا دارن یا اندیشه زیبا دارن اتفاقا جذابیت و یه زیبایی خاصی هم توی چهره شون هست که وقتی آدم بهشون نگاه میکنه یا باهاشون هم کلام میشه میتونه خیلی زود متوجه بشه به خاطر اون حس آرامشی که به آدم میدن...
واقعا ایکاش آدما رو از روی اندیشه زیباشون بسنجیم نه با صورتی که از بین رفتینه و ...
و بازم ممنون به خاطر مطالب تامل برانگیزت:لبخند:

سلام هستی جان
از بس که با تأمل میخونی
همه ی دوستانی که اینجا دارم صورتی زیبا و به مراتب سیرتی زیباتر دارن

نازی سه‌شنبه 2 مهر 1392 ساعت 22:20

نفس جون نمینویسی نمینویسی ولی وقتی مینویسی وبلاگتو مثل بمب میترکونی دستت طلا خانومی .ای برادر صورت زیبای ظاهر هیچ نیست ای برادر سیرت زیبا بیار ممنون گلم . راستی واسه اون کامنتت :حق با شماست ولی راستش اسم این وبلاگ منو یاد یه چیزی میندازه و اون علت و عاملی بود که این وبلاگو شروع کردم . با وجودی که دیگه به اونا و کاراشون کار ندارم ولی برام یادآور یه خاطرست واسه همین عوضش نکردم . ممنون از پیشنهاد خواهرانت گلم چرا ناراحت بشم عزیزم

ممنون نازی جان
واقعنم سیرت زیبا زیبایی میاره

میدونم عزیز بخاطر دل مهربونت گفتم

M@t!n چهارشنبه 3 مهر 1392 ساعت 14:21 http://freshbreeze.blogfa.com

سلام
گل گفتی نفس جون. زشتی و زیبایی آدما دست خودشون نیست. اما متاسفانه خیلیا ظاهر بینن و فکر میکنن هر کی خوشگلتره لزوما باکلاس تر و بااخلاق تره. اما من دور و بر خودم چقد آدم میشناسم که شاید ظاهرشون زیبا نیست اما بین همه ب بااخلاقی و بامحبتی و بی شیله پیلگی معروفن. بله خواهر جون. صورت زیبای ظاهر هیج نیست!!

سلام مریم گلی

فریبا پنج‌شنبه 4 مهر 1392 ساعت 22:47

و من شدیدا موافقم و حرف بارانی و ب عینه دیدم و این تفاوتی ک قائل میشن عجیب منو ازار میده..
ولی بگما کسی ب من بگه شرک ناراحت میشم حالا اگه بگه جودی ابد بدم نمیاد دیگه سفید برفی بگه خوش خوشانم میشه اونم مهربون بود دیگه...

سلام به سفیدبرفی مهربون
هیچ کی دوست نداره بهش بگن شرک منظورم اینه وقتی این کلمه رو میشنویم بیشتر از چهره ، مهربونی شرک جلو چشممونه

بهار13 جمعه 5 مهر 1392 ساعت 01:04

سلام نفسی.....
آمین....

سلام بر بهاری
آمین

ستاره بانو یکشنبه 7 مهر 1392 ساعت 11:06

سلام به نفس زندگی
گل کفتی خانم
آدم با دیدن و حرف زدن با بعضیا چقد انرزی میگیره
اصلا مجذوب رفتار و منششون میشه
مثله شما

سلام به ستاره بانو
من که مجذووووب خودت شدم

هستی سه‌شنبه 9 مهر 1392 ساعت 13:16

ـآله خووو... تو ک افتخار ند ادی بهمون چیز میز یاد بدی

کاراتو بذار نگاه کنم
تازه میخوام ازت یاد بگیرم

باران چهارشنبه 10 مهر 1392 ساعت 17:59 http://sahel90.blogfa.com/

یکی بگه نفس بانو کجاست؟

من همینجام باورکن

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد